Mladi ste? Provodite puno vremena na društvenim mrežama? Skrolanje na instagramu je dio vaše dnevne rutine?
Društvene mreže ne moraju uvijek biti “gubljenje vremena”, ako ih koristite na pravi način one vam mogu otvoriti vrata mnogo novih mogućnosti.
Umjesto da iz sjenke gledate kako mladi putuju svijetom, posjećuju razne seminare i konferencije, bave se aktivizmom, edukuju se na temu medijske pismenosti, kritikuju političke sistem, zašto nebiste svoju pažnju usmjerili upravo na profile koji vam nude jedno takvo iskustvo?
U sklopu CAT BiH Digitalne akademije nastale su 4 takve kampanje!
Inicijativa #CATBiH, pored prisutnosti na društvenim mrežama, paralelno radi i na terenskim aktivnostima sa mladima iz čitave BiH, te kroz različite angažmane poput edukacija, uličnih akcija, kreativnih radionica i akcija utiče direktno na promociju interkulturalizma i suživota u BiH i regionu.
1. Budi IN – @cdmp_laktasi
Slogan “Budi in” ima dvojako značenje.
S jedne strane Budi in može se protumačiti kao biti u trendu, dok s druge strane Budi in može da znači budi uključen/a, pripadaj negdje – samim tim se daje osnova za socijalnu inkluziju.
Mladi ovom kampanjom žele na upečatljiv i moderan način reći da biti aktivista itekako jeste “cool” i u trendu.
Cilj kampanje je zainteresovati mlade na akciju i aktivno učešće u zajednici te dokazati da aktivnim djelovanjem ne razvijamo samo zajednicu, nego i sebe kao kompletnu i ispunjenu ličnost.
“Naravno doticaćemo se tema aktivizma i volonterizma kroz čitavu ovu priču te pokazati kako da radom na sebi dođemo do izvanrednih prilika koje nismo ni sanjali, kao što je putovanje u stranu državu, upoznavanje novih kultura, sticanje novih prijateljstava, znanja i vještina. “ – izjavili su članova tima “Budi IN”.
Njihov tim čine 4 mlade, ambiciozne i prije svega kreativne osobe, koje su aktivni članovi svoje zajednice i volonteri Centra za djecu, mlade i porodicu Laktaši:
“Ako želite da se zabavite, družite, upoznate nove ljude i istovremeno doprinesete razvoju lokalne zajednice kao i svom ličnom razvoju onda je ovo poziv baš za vas. Ukoliko vam nešto od ovoga zvuči zanimljivo zapratite nas na instagram profilu @cdmp_laktasi, kao i na fejsbuk profilu Centar za djecu, mlade i porodicu Laktaši. Naš raznoliki tim će vas upoznati sa svim izvanrednim prilikama koje su prisutne.”
2. Aktiviza – @_aktiviza
Nakon što su odlučili da će njihova kampanja biti posvećena mladim ljudima uvidjeli su da je jedan od osnovnih problema njihov odlazak iz Bosne i Hercegovine i sve veća potraga za vizama za odlazak.
“Željeli smo da naša kampanja ponudi vizu za ostanak, a kao jedan od ključnih pokretača ostanka za nas je bio aktivizam i aktivno učešće mladih u promjenama na nivou njihovih lokalnih zajednica, ali i cijele države. Stoga, spojili smo aktivizam i vizu za ostanak i tako je nastala AktiViza. ”
Njihov cilj je prikazati pasivnim mladim ljudima sve benefite koje aktivizam za mladu osobu pruža. Nadaju se da će bar dio mladih kroz njihovu kampanju poželjeti biti aktivni član svoje lokalne zajednice te da zajedničkim snagama nećemo više čekati da posljednji ugasi svjetlo i da ćemo sami sebi izgraditi svjetlo koje nam treba.
Naš tim sačinjen je od tri potpuno različite osobe, ne živimo u istim gradovima, imamo različita zanimanja, interesovanja, ali smo uvijek stava da upravo te različitosti doprinose našoj kampanji i činjenici da uvijek možemo sagledati situacije iz više uglova.
“Smatramo da nas mladi ljudi prate jer se suočavamo sa svakodnevnim problemima, donosimo stvarne priče, prepreke na koje nailaze mladi ljudi. Osim, problema i prepreka donosimo i rješenja, načine kako se aktivno uključiti, kako biti promjena koja nam treba, kako voljeti našu zemlju i sve različitosti u njoj.”
Tako da, svi oni mladi koji su u potrazi za ovim ovakvim pričama, pravo je vrijeme da ih pronađete i zaprate, biće dovoljno da otipkate @_aktiviza na svojim društvenim mrežama.
Aktiviza vas svakako očekuje!
3. Ti si važna – @tisivazna
Cilj kampanje “Ti si važna” je pružiti podršku svim ženama koje su žrtve nasilja.
“Želimo da pomognemo ženama da pređu preko svojih strahova i prijave osobe koje ih maltretiraju, bez obzira da li je do nasilje fizičko ili psihičko. Da im pokažemo da one sebi moraju biti na prvom mjestu.” – izjavile su članice tima.
“Mladi treba da nas zaprate najpre kako bi i oni na taj način postali podrška žrtvama nasilja i naravno da se edukuju o nasilju i da pomognu ženama da prijave nasilnike. Svaki vid nasilja je nedopustiv i stalno moramo pričati o tome. Mi ovom kampanjom pokazujemo da smo podrška svim djevojčicama i ženama koje su žrtva nasilja.”
4. Pod Tepih – @podtepih
Cilj kampanja “Pod Tepih” jeste osvijestiti mlade, ali i starije generacije, na sve probleme koji se gomilaju i koji nas guše, na trenutno stanje u državi, koliko moramo biti upoznati sa temama i situacijama sa kojima se svakodnevno susrećemo a nismo ni svjesni toga, počev od medijske pismenosti pa sve do politike.
Od toga potiče i specifičan naziv ove kampanje „Pod tepih“ gdje pokretači kampanje nastoje ohrabriti sve generacije- sve od mladih, da počnu gledati šta se nalazi u pod tepihom kojeg svakodnevno popunjavamo, a nemamo hrabrosti pogledati šta smo sve nagomilali ispod, te da je krajnje vrijeme za čišćenje.
Naš skromni tim čine:
“Smatramo da je ova kampanja novitet na društvenim mrežama jer se bavimo temama koje se dotiču svih naš bez tabua i predrasuda, nastojimo prikazati stvari baš onakve kakve jesu bez ikakvog uljepšavanja, sa nadom da ćemo prije svega osvijestiti mlade da počnu djelovati i za sebe i za dobrobit svoje države jer ipak budućnost ostaje na mladim ljudima.”
#VišeOdAktivizma
Ove medijske kampanje su realizovane zahvaljujući podršci Bosnia and Herzegovina Resilience Initative (BHRI), projekta kojeg implementira Međunarodna organizacija za migracije (IOM), a kojeg finansira Austrijska razvojna saradnja.