U jeku novog vala pandemije COVID19 radnih mjesta je sve manje, redovi za biro su sve veći, a nemali je i broj privrednika koji su bili prisiljeni zatvoriti svoje firme. S druge strane, novonastala situacija je izazov, stoga iziskuje da se promisli o alternativnim načinima zapošljavanja i samozapošljavanja.
Upravo kao odgovor na ovakvu situaciju ekipa iz Centra za edukaciju i istraživanje Nahla je početkom ove godine došla na ideju da razvije platformu Beecreative – prvu bh. platformu za spajanje freelancera i poslodavaca. Povodom promocije ove platforme, obezbijedili su serijal edukativnih i informativnih webinara za mikro, mala i srednja preduzeća, ali i same freelancere.
Potrebno je registrirati se na platformu kao poslodavac ili freelancer, a od 24. novembra će svi registrirani dobiti link sa webinarima na email adresu: “Kroz ovaj sadržaj željeli smo pružiti podršku, jer nam je potrebna više nego ikada – prvenstveno poduzetnicima kroz savjete, alate i metode kako da prevaziđu krizu uzrokovanu COVID-om, kako da angažiraju “honorarce”, kako da odaberu savršene kandidate, te kako da prepoznaju i iskoriste šanse za širenje i na druga tržišta. Freelancerima smo željeli razriješiti misteriju ugovora i obaveza koje imaju prema državi, a tu je i zanimljiv webinar o korištenju alata koji im pomažu da ideju pretvore u kod”, objašnjava nam voditeljica Nahline poslovne zajednice Anela Šemić.
Platforma kao odgovor na zahtjeve tržišta
Ovaj Centar već 20 godina radi na osnaživanju žena kroz različite programe i osluškuje potrebe korisnica kako bi pravovremeno odgovorile zahtjevima tržišta. Već duži niz godina odjel Poslovne zajednice dobija zahtjeve vlasnika/ca mikro i SME preduzeća za povezivanjem s provjerenim i dostupnim profesionalcima iz oblasti kreativne industrije, a s druge strane asistiraju polaznicama obuka iz različitih oblasti (dizajna, vođenja društvenih mreža, fotografije i sl.) u pronalasku prvih zaposlenja i klijenata: “Odlučili smo se na digitalizaciju ovog rješenja, te da omogućimo poslodavcima koji nemaju potrebu za dugoročnim upošljavanjem osoba iz kreativne industrije da na jednostavan način u okviru budžeta koji mogu ponuditi, pronađu adekvatna rješenja. Uvidjeli smo da početnici u ovom polju mogu ponuditi odlična rješenja, ali nije jednostavno doći do prvih klijenata i to otežava izgradnju kvalitetnog portfolija i nametanja na tržištu”, kažu nam iz odjela Poslovne zajednice Centra Nahla, koji je i idejni tvorac ove platforme.
Podrška je ključna
Platforma je kreirana u okviru projekta “MarketMakers”, kojeg podržava Vlada Švicarske, a sprovodi Helvetas Swiss Intercooperation i Kolektiv d.o.o. u BiH. U ovoj saradnji to je puno više od novčane podrške – tu se radi o uzajamnom povjerenju i kontinuiranom učenju jednih od drugih.
Zajednički cilj je pružiti mladim ljudima novu perspektivu i na neki način obezbijediti most ka pokretanju i vlastitih biznisa, na koncu: “Ponekad je potreban vjetar u leđa koji će im pokazati novi smjer plovidbe. Posebnu smo pažnju dali dijelu koji se tiče edukacije, jer smatramo da je cjeloživotno učenje neizostavan proces ukoliko težimo ka izvrsnosti. Promovisat ćemo obuke i kurseve usmjerene ka izgradnji i unapređenju vještina naših freelancera i taj trud ćemo na njihovim profilima posebno istaknuti, te ih time motivirati da neprestano uče. U ovom početnom stadiju želimo zahvaliti svim našim partnerima i onima koji su nama odmah na početku pružili podršku, a naročito BBI Vip klubu i Deloitteu koji su svojim učešćem doprinijeli realizaciji ovog online eventa”, zaključila je Anela.
(klix.ba)