Da biste danas uspjeli u poslu, morate biti fleksibilni i imati dobre sposobnosti planiranja i organizacije, donosimo vam savjeti za male biznise.
Mnogi ljudi započinju posao misleći da će upaliti računala ili otvoriti vrata i početi zarađivati novac, samo da bi otkrili da je zarađivanje novca u poslu puno teže nego što su mislili.
To možete izbjeći u svojim poslovnim pothvatima tako što ćete odvojiti vrijeme i isplanirati sve potrebne korake potrebne za postizanje uspjeha. Koju god vrstu posla želite započeti, korištenje sljedećih savjeta za mali biznis može vam pomoći da budete uspješni u svom pothvatu.
Prepoznajte svoje snage i slabosti
Svaki vlasnik malog poduzeća ima određene vještine, sposobnosti, znanje i iskustvo koje mu daju prednost kada dođe vrijeme da uspostave posao i počnu ga voditi. Međutim, nijedan vlasnik male tvrtke nije toliko vješt da može biti stručnjak u svakom pojedinom procesu vezanom uz razvoj nove tvrtke.
Iako ćete morati raditi razne vrste poslova, posebno tokom najranijih faza poslovanja, nemojte predugo opterećivati sebe ili očekivati da ćete zaroniti u vrlo složen zadatak bez prethodne obuke. Razvijte snažno razumijevanje svojih vještina i slabosti kako biste znali gdje najbolje usmjeriti pažnju.
Ne bojte se naučiti kako se nositi s novim odgovornostima i opterećenjima – to je u osnovi uvjet za rastuće male tvrtke. Također ne biste trebali bježati od saradnje s poslovnim partnerima, članovima porodice, zaposlenicima, nezavisnim dobavljačima i drugima kako biste riješili glavne potrebe i osigurali uspješno rješavanje važnih problema.
Započnite s jednostavnim poslovnim planom i razvijajte ga po potrebi
Jedna od prvih stvari koje biste trebali učiniti kao vlasnik malog poduzeća je razviti poslovni plan. Od vitalne je važnosti da razvijete ovaj ključni dokument kako biste usmjeravali budući rad i smatrali se odgovornim, ali također je važno da ne budete previše detaljni u ranim fazama razvoja svog koncepta. Suradnik ABC vijesti Tory Johnson rekao je da je jednostavan poslovni plan često najbolji pristup u početnim fazama razvoja vaše organizacije.
Kraći plan, oko jedne stranice ili 500-600 riječi, može vam dati smjer bez potrebe da odgovarate na pitanja za koja rješenja neće biti predstavljena kasnije u procesu. Johnson je predložio da se usredotočite na svoje proizvode ili usluge, ciljno tržište i kupce, osnovne cijene i troškove te rad potreban za pretvaranje koncepta u stvarnost.
Kako posao napreduje, a vaša se ideja približava stvarnim operacijama, možete proširiti svoj poslovni plan. S vremenom uključite preciznije procjene, stvarne troškove, dugoročne projekcije, izjavu o misiji, sažetak tvrtke i druge elemente koji se često vide u potpuno razvijenim dokumentima.
Usredotočite se na nešto za čime imate strast
Imati strast prema nečemu ne mora nužno značiti da je to vaša najdraža aktivnost ili vrsta posla. To znači da se nećete brzo umoriti od vođenja takve vrste posla, da vas dijelovi privlače i, u idealnom slučaju, možete koristiti neku kombinaciju postojećeg znanja ili vještina povezanih s dijelovima ili cijelom operacijom u svoju korist .
Pronalaženje postojeće potrebe i ciljanje na nju glavni je element pokretanja uspješnog malog poduzeća, bilo da se radi o pružanju usluga drugim tvrtkama ili nečem drugom. Spajanje te potrebe s nečim što uzbuđuje, zanima i motivira, može dovesti do značajnog razvoja i povratka.
Ovaj je savjet relativno osnovni i najkorisniji pri odlučivanju koju vrstu posla započeti, za razliku od postavljanja određenog koncepta. Usredotočite se na svoju strast rano i uparite je s jakim poslovnim planom kako biste sebi pružili najbolje šanse za stvaranje trajne i popularne organizacije.
Shvatite svoje ciljne kupce i postojeće tržište
Moguće je razviti izvrstan poslovni koncept i primijeniti ga na pogrešnom području. Zbog toga je važno razumjeti područje u kojem želite pokrenuti svoju malu tvrtku, kao i ciljne kupce. Ideja koja bi mogla dobro funkcionirati u velikom, gusto naseljenom području jednostavno ne može dobiti količinu prometa ili broj kupaca koji joj trebaju na području s manje stanovnika.
Procjena tržišta vaših proizvoda ili usluga, traženje prisutnosti potencijalnih konkurenata i provođenje procjene kako će vaše poslovanje hipotetički uspjeti mogu sve pokrenuti vašu ideju u pravom smjeru.
Također možete potražiti ideje i smjernice kod konkurenata i sličnih tvrtki. Posjećivanje njihovih trgovina, pregledavanje njihovih web stranica i marketinških materijala te druge inicijative za prikupljanje obavještajnih podataka mogu vam pomoći da ispunite dijelove slagalice.
Savjeti za male biznise – Ne bojte se tražiti pomoć
Čak i kad je posao na dobrom putu, mogu se brzo pojaviti neočekivani problemi i šanse za rast i poboljšanje. Rješavanje ovih problema i prilika presudno je za dugoročnu stabilnost i prosperitet. Kao vlasnik malog poduzeća, ne biste se trebali bojati potražiti alternativno financiranje poslovanja u obliku zajma za mala poduzeća.
Nemojte se fiksirati na pogreškama ili se demoralizirati zbog njih
Razlika između uspješnih ljudi i svih ostalih je ta što uspješni ljudi uče na svojim pogreškama i idu dalje. Ne zadržavaju se na neuspjehu, krive gospodarstvo, proklinju svoju nesreću ili krive druge ljude za svoju sudbinu. Ako im je put do cilja blokiran, traže alternativni put ili ponekad odaberu drugi, dostižniji cilj.
Budite kreativni
Uvijek tražite načine da poboljšate svoje poslovanje i istaknete ga u odnosu na konkurenciju. Prepoznajte da ne znate sve i budite otvoreni za nove ideje i različite pristupe svom poslu.
Ostanite usredotočeni
Ovdje vrijedi stara izreka “Rim nije sagrađen za jedan dan”. To što otvorite tvrtku ne znači da ćete odmah početi zarađivati novac. Potrebno je vrijeme da ljudi znaju tko ste, zato budite usredotočeni na postizanje svojih kratkoročnih ciljeva.
Pripremite se za žrtvovanje
Povod za započinjanje posla težak je posao, ali nakon što otvorite vrata, vaš je posao tek započeo. U mnogim slučajevima morate uložiti više vremena nego što biste radili da radite za nekoga drugoga, što može značiti da ćete manje vremena provesti s porodicom i prijateljima da biste bili uspješni.
Razumijevanje rizika i koristi
Ključ uspjeha je preuzimanje proračunatih rizika koji pomažu vašem poslovanju rasti. Dobro pitanje za postaviti je “Koji je nedostatak?” Ako možete odgovoriti na ovo pitanje, tada znate koji je najgori scenarij. Ovo znanje omogućit će vam da preuzmete vrste proračunatih rizika koji mogu donijeti ogromne nagrade.
Razumijevanje rizika i koristi uključuje snalažljivost u pogledu vremena pokretanja vašeg poslovanja. Primjerice, je li vam teška ekonomska dislokacija uzrokovana pandemijom koronavirusa pružala priliku (recimo, proizvodnju i prodaju maski za lice) ili prepreku (otvaranje novog restorana u vrijeme društvenog distanciranja i ograničenih mjesta za sjedenje)?
(poslovne.com)