Veliki napredak gluhonijemog dječaka: Mali Zejd naučio ćirilicu i sklapa rečenice


Zejd Ćoralića prije četiri godine nije znao da izgovori niti jednu riječ, a danas već može da sastavi rečenicu, ali i da razumije učiteljicu i drugare iz razreda kada mu polako izgovaraju riječ. Zejd je među njima jednak i prema njemu se ophode jednako kao i prema svim učenicima u razredu.
Priča o ovom razredu obišla je svijet kada su učiteljica i njen razred zbog dječaka Zejda, koji ne čuje i ne govori, odlučili da nauče osnove znakovnog jezika kako bi mu pomogli da bude jednak među njima.
“Zejd mora naučiti da čita sa usana i na tome sad radimo mnogo. Svi izgovaramo polako riječi, pa onda te riječi ispišemo na tabli kako bi on mogao da razumije i  da te riječi čita sa usana”, kaže učiteljica i dodaje da će se Zejd kretati u svijetu ljudi koji većinom čuju. Dakle, i da savršeno govori znakovni jezik, kako kaže učiteljica, on nije osposobljen za život ako ne zna čitati sa usana.
“Radimo koliko stignemo tokom časa, jer u četvrtom razredu gradivo je obimno. Teško je. Različiti ljudi različito izgovaraju riječi, različito miču usnama. Zejd se mora naviknuti da s usana čita riječi različitih ljudi”, objašnjava učiteljica i dodaje da to ide sporo i da Zejdu zbog sve obimnijeg gradiva u školi treba prilagođeni program, na što su, kako je rekla, pristali roditelji. Riječi je puno, kaže učiteljica.
“Međutim, kada dođu nastavnici, biće drugačije. Ne znaju svi znakovni jezik, a i da znaju, to nije rješenje za Zejda. On mora naučiti da čita sa usana, kao i većina ljudi koji imaju njegov problem”, kaže njegova učiteljica i ističe da je on pametno dijete i da mu najbolje idu predmeti u kojima se može vizualno izraziti, poput matematike, likovnog, i da je jako dobar u informatici, jer mu je tata informatički inženjer, te da i Zejda vidi u tom svijetu. Napominje da je jako teško doći do asistenta u nastavi, te da, i pored obećanja iz resornog kantonalnog ministarstva, Zejd ga još nema.
Ističe da je Zejdu potreban asistent koji razumije znakovni jezik i koji će njemu pomoći da savlada što više riječi.
“Defektologa nema. Roditelji su ga privatno angažovali i on radi sa Zejdom”, objašnjava učiteljica Ljumanović, koja je zajedno sa razredom dobila i nagradu u okviru Šestoaprilske  manifestacije “Sarajevska pahuljica”.
Opširnije na: http://nezavinsne.com