Vještine su mjerilo vrijednosti u poslovnom svijetu. Što ih više imate, bit ćete cjenjeniji i privlačit ćete pažnju poslodavaca. Vjerojatno ćete i više zarađivati,a imat ćete i veću priliku za napredak. Nažalost, mnogi ljudi se ograniče na svoju struku – primjerice programer će izučiti što više programskih jezika. To je dobro, jer postajete bolji u svom području, ali postoji nekoliko univerzalnih vještina koje su bitnije.
Jayson Demers, osnivač i predsjednik uprave AudienceBlooma, stručnjak je za internet marketing. Evo kojih je sedam univerzalnih vještina koje koriste svakom radniku pobrojao za Inc.com:
1. Efektivna komunikacija
Bez obzira tko ste, gdje radite i koja vam je struka, način komuniciranja bit će ključan faktor uspjeha. Možda ćete morati davati informacije klijentima, predati zahtjeve nadređenima, ili surađivati s kolegama. To ćete možda odrađivati telefonski, napismeno ili u četiri oka.
U današnje doba postoji puno oblika komunikacije, ali osnova uspješnog razgovora svugdje je ista. Izgovorite ono što želite koncizno, precizno i prikladno, i pokušajte maksimizirati učinkovitost tako da izaberete pravi medij komunikacije.
2. Organizacija i menadžment
Organizacijske vještine pomažu vam da se bolje nosite s odgovornostima, prije nego što osigurate njihovo pravilno izvođenje. Ako ste organizirani, veća je vjerojatnost da posao obavite na vrijeme, da napravite učinkovitu listu prioriteta i da rješenje problema nađete prije nego problem nastane. Vještine menadžmenta također su korisne na svakom radnom mjestu. Moći ćete, primjerice, lakše upravljati resursima, vremenom i količinom posla. Bez vještina organizacije i menadžmenta, čak i najsposobniji će radnici kaskati i griješiti.
3. Pregovaranje je vještina
Vještina pregovaranja ovisi o moći uvjeravanja i samopouzdanju. Korisna je u gotovo svakom poslu, a ako je imate tijekom razgovora za posao, vjerojatno ćete dobiti dobro pozicioniran posao. Ako primjerice snažno pregovarate, možete dobiti višu plaću i dodatne pogodnosti.
Što se tiče samog posla, vaše pregovaračke vještine mogu vam koristiti da steknete nove klijente i da sklapate ugovore s potencijalnim partnerima, a korisne su i kad treba dobiti pomoć u zadnji tren. Vješto vam pregovaranje također pomaže da smanjite otpor druge strane, i da smanjite ukupne troškove projekta.
4. Kritičko mišljenje
Kritičko mišljenje dio je procesa rješavanja problema koji vam omogućuje da pronađete potencijalne slabosti i greške u danom okruženju. Pronalazit ćete bolja rješenja za probleme, brže ćete utvrditi što je u procesu loše, i lakše ćete prepoznati obrasce ponašanje u velikim sistemima. Ljudi koji misle kritički sposobniji su prepoznati, analizirati i riješiti probleme bez tuđeg uplitanja, i uvijek traže način kako poboljšati sistem.
5. Timski rad i delegiranje posla
Neki poslovi zahtijevaju više ili manje timskog rada, ali on je potreban u svakoj branši. Kad tek počnete negdje raditi, morat ćete surađivati sa šefovima i kolegama, ali možda ćete u budućnosti vi trebati posao povjeriti podređenima. Znati kako raditi s drugima učinkovito i kako prepoznati snage pojedinca ključno je za uspjeh. Što bolje znate raditi u grupi, vaš će kolektiv biti učinkovitiji. Bez timskog rada, posao se usporava.
6. Istraživanje i analiza
Istraživanje i analiza bitne su za gotovo svaku poziciju. U marketingu su istraživanje i analiza potrebni kako bi znali napraviti učinkovitiju strategiju. Prodavačima također to treba kako bi znali voditi prodaju. Inženjeri trebaju istražiti i analizirati inovativne tehnologije. Čak i tajnik šefa treba istražiti i analizirati planove putovanja. Sposobnost brzog pronalaženja informacija, analiza tih podataka i prepoznavanje ključnih obrazaca ključno je za svaki posao.
7. Samopouzdanje
Možda mislite da je samopouzdanje urođeno, ali nije nužno tako; samopouzdanje se može naučiti, izbrusiti i razviti kao i svaka druga vještina. Možete povećati samopouzdanje u nekim područjima kroz vježbu; što češće nešto radite, to ćete biti sigurniji dok to radite. U drugim područjima, samouvjerenost je posljedica izvježbanih navika. Primjerice, vježbate li držanje, elokventnost i pozitivno razmišljanje, odavat ćete dojam samouvjerenosti, i bit ćete sigurniji dok budete obavljali svakodnevne poslove. Samopouzdanje vam donosi veću preciznost, učinkovitost, a i drugi će vas ljudi više cijeniti.
Neke od ovih vještina doći će vam prirodno s vremenom, ali za većinu je potrebno da se potrudite da ih steknete i izbrusite kao i svaku drugu vještinu. Posvetite se poboljšavanju u svakom od ovih 7 područja, i povećajte šanse za zaposlenje i uspjeh u vašoj struci.
Izvor: hocu.ba