Proširili su tim, sele se u novi prostor, a zahvaljujući suradnji s obrtom Strugar uskoro će predstaviti i vlastite tenisice.
Prošle godine Ivo Glavaš i Mak Gojnić, studenti Zagrebačke škole ekonomije i managementa, otvorili su “kliniku” pod nazivom Shoe Cleanique u kojoj “spašavaju” i restauriraju omiljene stare tenisice i rade “custom made”, uz vlastiti dizajn ili po želji klijenata, od crteža do tekstova pjesama. Osim što tenisice vraćaju u život, klijentima vraćaju osmijeh na lice i autentičnu, “jedinu takvu na svijetu” obuću. Njihov osnovni alat su kistovi, četkice, boje i “air brush”. Obojica su od malih nogu bili zaljubljenici u sport u vrijeme kada se, kažu, njegovala “sneakers kultura”. Trenirali su tada košarku, “jordanice” i Nike AF1 bile su njihov omiljeni modelom, a danas su one njihovo najdraže platno.
“U Hrvatskoj izbor limitiranih i drugačijih tenisica nikada nije bio bogat, a kako smo vidjeli da u svijetu ovaj trend ne jenjava, odlučili smo probati pa vidjeti što će biti. Cijela priča krenula je spontano, kao hobi, a sada smo se tome posvetili u potpunosti i zadovoljni smo pozitivnom reakcijom javnosti”, pričaju nam Ivo Glavaš i Mak Gojnić koji su u kolovozu ove godine i osnovali tvrtku Shoe Cleanique.
‘Otkačene’ ideje
Kažu kako je ovaj trend u svijetu prisutan već neko vrijeme, a unazad nekoliko godina doživio je vrhunac popularnosti. Većinom rade restauracije, uređuju tenisice i obuću po narudžbi, no bilo je, kažu, zahtjeva i za uređenje torbi, jakni i drugih kožnih dodataka.
“Svi vole imati nešto jedinstveno, od jakni, torbi, košulja s inicijalima pa tako i ‘custom’ tenisica. U Hrvatskoj smo primijetili da konkretno na cipelama i tenisicama još nitko ništa ne radi i tako se rodila ideja”, kažu dečki.
Trajanje čišćenja i obnove ovisi o stanju tenisica, o tome koliko je zahtjevan crtež koji rade, količina zahtjeva koje imaju, šalju li tenisice ili ljudi dolaze po njih…
“Otprilike do tjedan dana je potrebno za čišćenje i vraćanje tenisica vlasniku, obnova može trajati od tjedan do deset dana, pogotovo ako se radi o cipeli s više vrsta kože ili više boja, što zahtijeva više njege. Što se tiče ‘customizinga’, otprilike 10-14 dana je rok da ih preuzmemo, pripremimo, personaliziramo i vratimo vlasniku. Cijene smo prilagodili tržištu, u svijetu se one kreću i od 200 dolara pa na više što kod nas nije realno, tako da mi izračune radimo ovisno o veličini rada te zahtjevnosti, pa na kraju cijena stvarno ovisi od para do para”, kažu Glavaš i Gojnić kojima narudžbe pristižu svaki dan, najviše putem Instagrama gdje su i počeli i gdje ih trenutno prati više od 8000 ljudi.
Svakom paru tenisica dečki pristupaju s jednakom pažnjom, a najviše, kažu, uživaju kada naprave novi dizajn ili kada dobiju pozitivne reakcije klijenata. “Drago nam je što ljudi potiču inovativnost i ovako ‘otkačenije’ ideje”, ističu Glavaš i Gojnić.
Ljudi kod brige oko tenisica, objašnjavaju Glavaš i Gojnić, često rade greške poput neodržavanja cipela s voskom i zaštitnim sprejevima za kišu ili ih oštete prilikom nepažljivog skidanja petom o petu.
Tržište mora pratiti mlade
Premda novopečeni poduzetnici vole svoj posao i u njega ulažu najviše vremena uz faks, kažu da nije bilo lako podignuti “kliniku”, odnosno tvrtku, ali uspjeli su zahvaljujući poticajnom okruženju, od obitelji, profesora s faksa do teta sa šaltera. Dosad su većinom “operirali” cipele u Makovu stanu koji je postao svojevrsna radionica, no otkrili su nam da rade na preseljenju u novi prostor kroz sljedećih mjesec dana, jer osim obima posla raste i njihov tim. Dotad dostavljaju tenisice po cijeloj Hrvatskoj. Uz njih dvojicu timu se pridružilo još, kako kažu, “nekoliko ljubitelja dobrih cipela i novih ideja”, a oko vođenja društvenih mreža, PR-a, organizacije evenata i fotografiranja tenisica pomažu im Marko, Nikolina i Lucija. Trenutno Ivo i Mak rade na nadogradnji i širenju i zato su u potrazi za mladim, talentiranim umjetnicima koji su spremni okušati se na novome platnu.
“Za sada smo oduševljavali kako izvedbama želja klijenata, tako i izvođenjem nekih svojih radova, pa se trudimo u tom pravcu i nastaviti”, otkrivaju Glavaš i Gojnić. U planu imaju puno novih projekata i iznenađenja pa su tako, osim novog prostora u Zagrebu, najavili suradnju s Nenom Strugarom iz renomiranog obrta cipela Strugar iz 1967. godine, s kojim su osmislili vlastiti model tenisica koji će uskoro predstaviti. Cilj im je, kažu, izgraditi zajednicu mladih kreativaca i zaljubljenika kako u dobre ‘šuze’, tako i u cijeli pokret ‘customa’. Istovremeno žele i potaknuti hrvatsko tržište “da se modernizira i uđe u ritam s mladima i nadobudnima”.
“Ideja stvarno ne fali, ali pokušavamo ne brzati nego planiramo postepeno uvoditi nove proizvode i dovoditi nove suradnje kako bismo održali prije svega kvalitetu koja nam je najvažnija. Drago nam je da su prvi dojmovi pozitivni, ali svjesni smo da moramo nastaviti raditi na sebi i na ponudi kako bismo ostali zanimljivi ljudima i konkurirali kako na domaćem, tako i inozemnom tržištu. Nakon svih velikih kriza dolazi do velikih promjena, tako da mi na pandemiju gledamo kao na priliku za učiniti nešto drugačije”, zaključuju Ivo Glavaš i Mak Gojnić.
(poslovni.hr)