Regionalni virtuelni Sajam inovacija i poduzetništva “Sarajevo 2020”

U organizaciji Start up studija,  Fondacije Mozaik i Sarajevo Business Forum (SBF) u saradnji sa Svjetskom federacijom inovatorskih organizacija (IFIA) i nacionalnim udruženjima inovatora, uz finansijsku podršku vlada Švedske i Švicarske, danas, 23. novembra počeo je prvi regionalni virtuelni Sajam inovacija i poduzetništva “Sarajevo 2020”.
Webp.net compress image
Regionalni Sajam inovacija i poduzetništva “Sarajevo 2020” je jedinstveni virtuelni događaj koji je preko online softvera Collectivibe uz tehničku podršku Agencija MaŠta (BiH) i Beyond 42 (Srbija), okupio preko 230 izlagača iz cijelog regiona.
Učešću se odazvalo se preko 160 malih i srednjih biznisa, 50 inovatorica i inovatora iz Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Bosne i Hercegovine, te preko 20 investitora i investitorica. Sajmu je prisustvovala i predstavnica Instituta za razvoj mladih Kult.
Organizatori ističu da je cilj Sajma pomoći inovatoricama i inovatorima da budu što poduzetniji, a poduzetnicama i poduzetnicima da budu što inovativniji. Dodaje, da je ovo potraga za novom formom i strukturama okupljanja u vremenu pandemije, mala inovacija i poduzetničko djelovanje kako bi dobili drugačije rezultate i barem malo pogurali cijeli ekosistem naprijed.
Sajam su otvorile tri motivirajuće inovatorske i poduzetničke priče Dušanke Ilić, inovatorice i poduzetnica iz Srbije, osnivačica i direktorica Beyond 42, startupa koji je za kratko vrijeme napravio uspjeh lansirajući platforme za virtuelne događaje na globalno tržište, Mate Rimca, direktora i osnivač Rimac Automobila i Greyp Bikes, poznatog po inovacijama Concept_One i C-2, koje su pokrenule (r)evoluciju u proizvodnji električnih (super) automobila, te Mirze Cifrića, vlasnika i osnivača Veritas Genetics-a, prve kompanije koja je sekvencirala cijeli ljudski genom za manje od $1000, te koju je MIT Technology Review je dvije godine zaredom proglasio jednom od 50 najpametnijih kompanija u svijetu.
Učesnici ističu da je jako bitno biti hrabar i kontinuirano učiti, primati kritiku, te nakon stečenog iskustva izaći sa bolji proizvodom, boljim procesom i osjećajem da nam nije bilo teško. Također kada se govori o postojećoj industriji smatraju da treba iskoristiti dijasporu za transformaciju, da se ne radi softwer outsourcing, nego da se pravi više produkta i da se ide u veće dijelove value chaina. Kažu, kako se trebamo se svi povezati jer imamo ogromne resurse i da treba razmišljati na način da je sve važno, da se ne radi o ideji ili o proizvodu, već da svaki aspekt poslovanja mora biti na vrhunskoj razini da bi se moglo imati šansu za uspjeh i da bi se bilo konkurentno na tržištu.
(mladi.org)