Situacija izazvana pandemijom bolesti COVID-19 sa sobom je donijela mnoge izazove, a jedan od njih je i rad škola, odnosno organizacija online nastave. U okviru projekta „Stručno obrazovanje u BiH“ kojeg realizuje Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime njemačke vlade i Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) zajedno sa projektnim partnerima Ministarstvom za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona, Pedagoškim zavodom Zeničko-dobojskog kantona, Republičkim pedagoškim zavodom Republike Srpske i JU Srednjoškolskim centrom Hadžići organizovana je obuka „Online nastava uz MS 365“ kao vid podrške nastavnom procesu.
Učesnice i učesnici obuke su bili nastavnici i nastavnice, direktori i direktorice te sistem- administratori i administratorke iz srednjih stručnih škola u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde, Kantonu Sarajevo, Zeničko-dobojskom kantonu te u sedam lokalnih zajednica u Republici Srpskoj (Prijedor, Gradiška, Banja Luka, Bijeljina, Trebinje, Srbac i Doboj).
Preko 2300 učesnika i učesnica dobilo je nova znanja koja će im pomoći u održavanju nastave putem interneta, odnosno olakšati upotrebu aplikacije MSTeams kao ključnog alata za njeno vođenje.
Direktor Pedagoškog zavoda Bosansko-podrinjskog kantona Goražde Admir Kurtović ističe kako je program edukacije „Online nastava uz MS 365“ uspio podići informatičke kompetencije školskog osoblja i kako su oni sad u stanju pružiti poduku svojim kolegama i kolegicama, učenicima i učenicama te drugim učesnicima i učesnicama nastavnog procesa. U edukaciju „Online nastava uz MS 365“ je bilo uključeno preko 1000 nastavnika i nastavnica iz 19 srednjih stručnih škola Zeničko- dobojskog kantona. Direktorica Pedagoškog zavoda Zeničko-dobojskog kantona Aida Salkić i stručni savjetnik za oblast obrazovanja, Almir Sivro, kažu kako su nove okolnosti uzrokovane pandemijom podstakle i prosvjetne radnike da se iz zone komfora pomjere u zonu izazova i unaprijede svoja znanja. Izazov kojeg su prihvatili nije bio lak, ali je donio novi način rada sa kojim mogu premostiti teškoće koje je donijelo vrijeme pandemije.
Prednosti aplikacije MS Teams-a ističe i direktor JU Srednjoškolskog centra Hadžići Selver Ejubović. Prema njegovim riječima, platforma na kojoj su ranije radili nije bila praktična i bilo im je jako teško raditi sa prijašnjim softverom. „Prelazak na aplikaciju MS Teams i edukacija za rad sa njom su nam otvorili brojne opcije, a prilagodba je zahvaljujući odličnim predavačima tekla glatko i bez poteškoća“, ističe Ejubović. Novi model održavanja časova omogućio je kontinuitet nastave u srednjim stručnim školama, a velika većina nastavnika i nastavnica će iskoristiti stečena znanja da i nakon pandemije nastave koristiti pogodnosti koje pruža online nastava.
Zamjenik direktora Mješovite srednje škole u Tešnju Adnan Alić potvrđuje sve pozitivne efekte nove softverske aplikacije i novih znanja. Alić smatra kako je naročit uspjeh u implementaciji online nastave postignut u stručno-teoretskim predmetima i opštem obrazovanju. Smatra da iako će za pojedine nastavne sadržaje klasična nastava uvijek biti neophodna, ipak za većinu zanimanja je moguće obuku i edukaciju održavati putem interneta onako kako su učesnici i učesnice osposobljeni nakon učešća u edukacijama „Online nastava uz MS 365“.
Prednosti aplikacije MS Teams su višestruke i to ne samo za realizaciju online nastave, nego i za komunikaciju među nastavnim osobljem. To potvrđuju i riječi nastavnice Elme Delić iz Srednje tehničke škole „Hasib Hadžović“ u Goraždu koja smatra kako su osim za rad s učenicima i učenicama, nastavnici, nastavnice i rukovodstvo škole iskoristili nova znanja i nove alate da poboljšaju saradnju unutar školskog kolektiva. Tako se putem aplikacije MS Teams u njihovoj školi sada održavaju i sjednice nastavničkog vijeća, sastanci školskih radnih grupa, kao i drugi sastanci po potrebi.
Prema riječima Harisa Bunje, sistem administratora iz Srednje stručne škole „Džemal Bijedić“ iz Goražda, prije prelaska na MS Teams brojni nastavnici i nastavnice improvizirali su i eksperimentirali s online nastavom putem Vibera, Facebook Messengera i drugih aplikacija, ali nijedna nije pružala odgovore na njihove potrebe, dok je upravo aplikacija MS Teams riješila probleme koje su imali s organizovanjem online nastave.
Sličnog mišljenja je i nastavnik stručnih predmeta iz Mašinske škole Prijedor Mile Vajkić. On smatra da situacija izazvana pandemijom koronavirusa primorava škole da traže nova rješenja i alate u prelasku na model izvođenja online nastave. Vajkić kao naročitu pogodnost navodi to što je urađena integracija programa MS Teams s elektronskim školskim dnevnicima koji su odnedavno u upotrebi u školama Republike Srpske. Na ovaj način jedinstvenim korisničkim računom moguće je pristupiti i MS Teams-u ali i platformi EDUIS na kojoj se bazira koncept elektronskog dnevnika u Republici Srpskoj.
MS Teams je doprinio i online procesu ispitivanja učenika i učenica, te verifikaciji njihovog znanja prema riječima Srđana Đukanovića, nastavnika stručnih predmeta u Tehničkoj školi u Gradišci. On smatra da raniji tehnički uslovi nisu dopuštali da se ispitivanje učenika i učenica, kao i verifikacija njihovog znanja putem interneta vrši tako kvalitetno kao sada te da je poboljšanje direktna zasluga primjene MS Teams-a i educiranja nastavnog kadra za njegovo korištenje.
Nakon uspješno realizovanih edukacija „Online nastava uz MS 365“ i jasne potrebe za dodatnim učenjem i usavršavanjem u oblasti online nastave, GIZ-ov projekat „Stručno obrazovanje u BiH“ zajedno sa projektnim partnerima nastavlja sa novim serijalom edukacija koji će ojačati nastavno osoblje u pripremi i izvođenju online nastave.