Stranci cijene kvalitet: “Udružene” svoje džempere od mohera plasiraju širom Evrope i Amerike

Članice Udruženja žena za očuvanje rukotvorina u BiH “Udružene” i u vrijeme pandemije vrijedno rade i plasiraju svoje proizvode širom Evrope, Amerike, Koreje, Japana…

U najtežem periodu tokom marta i aprila, kada je mnogo toga stalo, iz ruku “Udruženih” izlazili su odjevni predmeti od najfinijih prirodnih materijala, što je, kako nam reče Nadira Škaljić, predsjednica Udruženja, bio i svojevrsni inat i odgovor članica na pandemiju.


Nadira Škaljić, predsjednica Udruženja za očuvanje rukotvorina u BiH

– Istina, posao se smanjio, i u odnosu na prošlu godinu kada smo imali 350 uposlenih žena, sada imamo 150, no, to je nešto što je bilo očekivano u pandemiji. Međutim, mi smo u najtežem periodu, od marta do juna, radile jer smo imale narudžbe. Tako je jedna pošiljka odjevnih predmeta u aprilu otišla za Ameriku. Ono što je najvažnije jeste da su nam svi klijenti ostali vjerni i da i dalje naručuju. Naravno, u nešto manjim količinama, jer je pandemija pogodila cijeli svijet, ali se nadamo da će se već početkom 2021. sve polako početi vraćati na staro – kaže Škaljić.
“Udružene” okuplja žene iz cijele BiH, od Srebrenice, Rudog, Vareša, Kladnja, Visokog, Sarajeva…, koje pletu džempere, kape, šalove, rukavice…, od najfinijih materijala, poput vune, mješavine vune i kašmira, vune i alpaca, svile, pamuka uglavnom dopremljenih iz Italije, Španije, Perua.

Na pitanje, zašto ne koriste bh. vunu, Škaljić odgovara da je naša vuna previše gruba, pa se kao takva može koristiti samo za izradu dekorativnih predmeta.
– Osim toga, imamo problem i u snabdijevanju. Mi možemo kupiti 50 kilograma crvene boje za izradu uzoraka, ali ne možemo dobiti istu nijansu za proizvodnju jer nemamo fabriku koja vrši farbanje vune i materijala. No, nadam se da će se to u budućnosti promijeniti, jer bi i nama bilo puno jednostavnije i jeftinije da koristimo našu vunu – objašnjava Škaljić.

Koliko se uspješne u onome što rade te koliko ljudi na zapadu cijene unikat i ručni rad, najbolje govori činjenica da su “Udružene” svoje odjevne predmete pokazivale na brojnim sajmovima mode u svijetu među kojima je i Sedmica mode u Parizu.
– Ove godine smo čini mi se kao nikada do sada proizvele ogroman broj džempera i plasirale ih našim klijentima širom Evrope i Amerike. Debeli džemperi od mohera postali su modnih hit u svijetu, a naše žene su prave majstorice za njihovu izradu, jer poznaju i najkomplikovanije tehnike pletenja. I ranijih godina bili su traženi, pa smo do sada plasirale sigurno hiljade džempera inozemnim kupcima – dodaje Škaljić.
Brojni su planovi “Uruženih” za narednu godinu, među kojima je i pokretanje brenda, a Škaljić otkriva da će već u januaru 2021. pokrenuti i online prodaju.
(faktor.ba)