Turistički klaster Unasana osnovan je 2017. godine u Bihaću u okviru projekta Zaštićena područja za prirodu i ljude koji implementira WWF sa regionalnim partnerima u 8 zemalja.Klaster je osnovan, između ostalog, s ciljem stvaranja boljeg poslovnog okruženja i klime za sektor turizma, podrške povećanju broja smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta, ali i radi brendiranja proizvoda i jačanja promotivnih aktivnosti svojih članova, kao i jačanja turističkih sadržaja i poboljšanja infrastrukture, te promocije destinacije rijeke Une.
Kako su nam kazali, klaster Unasana čini 25 članova koji većinom dolaze iz realnog sektora i nositelji su pružanja turističkih usluga i razvoja turizma na području Unsko-sanskog kantona. Neki od njih, pored Nacionalnog parka Una su hoteli Emporium, Kostelski buk, Opal Exclusive, Hotel Park, Ada, Sunce, Pansion Zlatna nit, Turističko naselje Natura art, Seosko domaćinstvo Čardaklije, Japodski otoci, Zabavni park Zeleni otoci…
Turistički klaster radi i na promociji destinacije rijeke Une – TK Unasana trenutno provodi promotivnu kampanju ovo ljeto upoznajte ljepote Bosne i Hercegovine pod nazivom Oaza prirode i opuštanja koja je usmjerena na predstavljanje turističkih potencijala ovog kraja. Svi koji dođu mogu uživati u prekrasnoj prirodi NP-a Una, bogatoj ponudi rekreativnih, avanturističkih i adrenalinskih aktivnosti na otvorenom, kao i u kulturnim i tradicionalnim sadržajima našeg kantona. Kampanja je namijenjena domaćem tržištu, a s kojom se želi podsjetiti potencijalne goste na atraktivne domaće destinacije. Prednost naše destinacije jeste ta što smo i prije pojave pandemije bili destinacija kvalitetnog, a ne masovnog turizma, gdje se svakom gostu poklanja posebna pažnja, nudi osjećaj sigurnosti, privatnosti i brige. Dodamo li na to čist zrak, nezagađenu prirodu i aktivnosti u manjim grupama ljudi koje se baziraju upravo na prirodi, onda to danas moramo još jasnije ponuditi svim potencijalnim posjetiteljima, jer će se sigurno tražiti mjesta s manje ljudi, mjesta gdje imate potpuni mir i privatnost, što i odgovara uvjetima koji su trenutno traženi na tržištu. U promotivnu kampanju uključeni su svi naši članovi koji žele da predstave i promoviraju destinaciju te ponude najvrednije i najbolje što imamo ponuditi, kazali su za Oslobođenje iz ovog klastera.
Ekološka kultura
Još jedan projekt koji TK Unasana provodi jeste “Plastic Free objekti u Nacionalnom parku Una”, koji se implementira u okviru projekta “Misli o prirodi!” u partnerstvu sa Centrom za promociju civilnog društva, a finansiran je sredstvima vlade Švedske. – Aktivnosti projekta “Plastic Free objekti u Nacionalnom parku Una” su usmjerene na izradu akcijskog plana o mogućim alternativnim rješenjima zamjene jednokratne plastike, kao i na edukativne radionice koje će učesnicima ponuditi alternativna rješenja zamjene jednokratne plastike, kako bi je izbacili iz upotrebe u svom poslovanju. Učesnici koji iz svog poslovanja izbace upotrebu jednokratne plastike dobit će oznaku Plastic Free, sve u svrhu ujednačavanja ugostiteljskih kapaciteta i stvaranja prepoznatljive ponude po osnovu koje bi se stvorila slika područja koje odgovorno brine o okolišu, jačanja ekološke kulture, te zagovaranja održivih programa u oblasti zaštite okoliša, kažu u klasteru.
Iz Unasana klastera pozivaju sve da ove godine posjete NP Una, da odaberu ovaj kraj naše domovine kao mjesto svog odmora.
Izvor: Oslobodjenje