Veliki broj građana Bosne i Hercegovine bolje uslove za život potražio je u drugim državama širom svijeta, ali njima je i dalje potrebna pomoć pri rješavanju pojedinih problema u državi u kojoj su rođeni.
Upravo iz tog razloga jedna mlada Banjalučanka nedavno je otvorila servis za pomoć pri rješavanju problema, koji nosi naziv “Dijaspora servis BiH”.
Perspektivna Banjalučanka Milica Jovičić nedavno je otpočela inovativnu biznis ideju, koja nudi razne vrste pomoći dijaspori iz Bosne i Hercegovine koja je rasuta po svijetu.
Kako je istakla u razgovoru za “Nezavisne novine”, ideja za ovaj biznis se razvila spontano.
“Moji roditelji, kao i većina prijatelja, žive u drugim državama, i ja sam upravo ta osoba koja je uvijek bila zadužena da njima pomogne pri rješavanju nekog problema, jer oni nisu bili u mogućnosti da dolaze samo zbog toga”, kazala je Jovičićeva, dodajući da je i sama jedan period života provela van granica bh. te je tada shvatila koliko bi joj značilo da je imala nekog da joj pomogne kada je njoj trebalo.
“Dok sam bila u inostranstvu, trebale su mi mnoge stvari, ali nisam imala kome da se obratim. Kada sam se vratila, nastavila sam da pomažem drugima, to je bilo u krugu određenih ljudi koji su mene znali, ali uskoro su se počeli javljati i oni koji su dobili preporuku za mene”, kazala je Jovičićeva, navodeći da je nakon toga odlučila da pokrene sopstveni biznis te da svoje usluge stavi na raspologanje drugima.
“Ovo je trenutno pravi bum na tržištu, jer je ovo prvi ovakav servis na našem tržištu. Nisam očekivala da će biti ovoliko interesovanje ljudi”, kazala je Jovičićeva.
Kako navodi, svakim danom uvodi novine u svoju ponudu, a uskoro planira da uvede i novi program koji će biti podrška za ljude iz dijaspore koji se vraćaju u BiH.
“Najveće interesovanje dijaspore je iz zemalja zapadne Evrope, odnosno Njemačke, Austrije i Švajcarske, a kako kaže, za usluge ovog servisa zainteresovana je dijaspora iz Amerike i Kanade”, kazala je Jovičićeva, dodajući da je ovaj posao ozbiljan potencijal na našem tržištu, jer su migracije stanovništva veoma velike.
Milica trenutno sve poslove obavlja sama uz posredstvo saradnika ili drugih pravnih lica, ali kako kaže, zbog obima posla uskoro planira da formira cijeli tim koji će raditi na ovom projektu.
“Nekoliko dana nakon što sam ja javno objavila da je ovaj servis počeo s radom, isti ovakav projekat zaživio je u Srbiji, što je pokazatelj da je ova ideja dobra te da je potreba za servisom velika”, kazala je Jovičićeva.
Prema njenim riječima, među dijasporom su najpopularnije usluge transfera na aerodrome u Zagreb, Beograd i Sarajevo, kao i usluge sudskog tumača, prevoda na njemački jezik, nostrifikacija diploma, a veoma su popularne i psihoterapije.
“Postoji veliko interesovanje za psihoterapiju, tu se uglavnom javljaju ljudi iz inostranstva kojima je potrebna psihološka pomoć. Psihoterapija se održava online i mnogo im pomaže, jer oni nisu još spremni da u toj državi u kojoj se nalaze kontaktiraju sa psihoterapeutom”, kazala je Jovičićeva.
Kako kaže, cijene se formiraju po pojedinačnim slučajevima, pošto je svaka usluga individualna.
“Cijene nisu visoke, jer je meni cilj da u prvoj godini poslovanja što više čuju za ovaj servis, te da steknu povjerenje u mene i moj rad”, kazala je Jovičićeva, dodajući da želi da u nerednom periodu kvalitet svojih usluga podigne na najviši nivo.
“Ja se vodim tim da bez visoko postavljenih ciljeva neće biti ni ostvarenja istih”, zaključuje Jovičićeva.
„Ova objava je nastala u okviru Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative(BHRI) projektom, koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Austrijske razvojne saradnje.“