Jedno od ključnih pitanja je šta će biti s visokim obrazovanjem u našoj zemlji. Univerzitet u Tuzli se suočava s manjim brojem upisanih studenata, ali njegovi profesori ne bježe od činjenice da će graditi obrazovanje na kvalitetu, a ne na hiperprodukciji kadrova.
Prema podacima koji su izneseni u medije, u posljednjih dvanaest godina je upisano skoro 80 posto manje studenata na Univerzitet u Tuzli. Ključni problem je u tome što više studenti neće da studiraju na zastarjelim studijskim programima, ali je i ključno pitanje s kakvim znanjem studenti dolaze na visoko obrazovanje
“Imamo situacije da studenti, na konkretno Ekonomskom fakultetu, upisuju studij Ekonomskog fakulteta, a u brzim provjerama dođemo do saznanja da nisu sigurni ni u tablicu množenja. Dakle, imamo ozbiljan problem”, izjavio je Bahrija Umihanić, profesor Ekonomskog fakulteta UNTZ.
I mladi će potvrditi da je razlog izbora drugih sveučilišta sadašnji zastarjeli sustav obrazovanja.
Mi imamo ogromne probleme s našim univerzitetima. To je jako zastario sistem, jer i nauka i sve, da ne pričamo o IT tehnologijama mnogo napreduju i napreduju svaki dan. I plašim se da univerziteti u BiH, da li ne mogu, da li ne žele da stignu to… Jer, mi imamo situaciju da se na Elektrotehničkom fakultetu kodovi pišu na papiru. To je jako problematično, ali to je stvarnost naših studenata”, navela je Mirela Biković, Omladinski resursni centar Tuzla.
Sve manji broj upisanih studenata je problem s kojim se suočavaju svi univerziteti u BiH. Jedan od ključnih problema je demografski, ali i migracije su naša činjenica.
“Procenti su super stvar. Međutim, kada se izdvoji pojedinačni podatak, on zvuči kao da pokazuje pravo stanje i pravu situaciju. Ali je 70 posto od čega smo upisali manje, koji je to bazen srednjoškolaca kojima mi raspolažemo, koji nama treba”, istakla je Vesna Bratovčić,prorektorica Univerziteta u Tuzli.
Najgore je, kaže nam univerzitetski profesor Sabid Zekan, što se univerziteti nisu prilagodili tržištu rada.
“Mi smo, recimo, hiper produkcijom kadra u potpunosti zanemarili srednje strukovne škole ili srednje tehničke škole koje su nekada bile jako kvalitetne. Danas inženjer radi ono što je nekada radio tehničar, ali zato je mnogo manje plaćen. Isto je to u ekonomskom, u pravnom sektoru ili recimo u drugom sektoru visokog obrazovanja”, izjavio je Sabid Zekan, profesor Rudarskog fakulteta Univerziteta u Tuzli.
Jedina činjenica koja ostaje je to da je diploma i znanje stečeno na javnim univerzitetima jedino priznato diljem svijeta. Sve druge su one koje treba dokazivati privatno, kao i javno i pred licem pravde.