Predstavljanje kompanije pred investitorima je vrlo zahtjevan pothvat jer u kratkom vremenu treba ostaviti dobar utisak, treba privući pažnju investitora, ali ne treba preterati u obećanjima jer ih to može odvratiti od želje da se bliže upoznaju s vašim timom i vašim proizvodom. Prezentacija treba da bude kratka, ali da pošalje ključne poruke koje će investitora zainteresirati da uloži svoja sredstva u vaš tim.
Zbog toga je važno da jasno istaknete vašu viziju i problem koji pokušavate da rješite. Opišite vaš proizvod i naglasak stavite na prednosti vašeg proizvoda i koristi koje će kupci imati, dok je karakteristike potrebno samo spomenuti, prenosi telegraf.rs.
Neophodno je pokazati da ste upoznati ako trenutno postoje određena slična rješenja, što su njihove prednosti i nedostaci, a što će biti vaša konkurentna prednost. Potrebno je da znate da li je takav ili sličan proizvod već patentiran, odnosno da ne kršite nečija intelektualna prava svojine.
Opišite vašu ciljnu grupu da investitorima bude jasno da ona postoji, da je dovoljno velika i da posjeduje dovoljna financijska sredstva. Skrenite još jednom pažnju zašto će kupci željeti da kupe baš vaš proizvod i pored konkurencije koja postoji.
Ne tvrdite da konkurencija ne postoji niti da je neće biti! Ako ste samo vi svjesni potrebe za novim proizvodom, i nitko od postojeće ili buduće konkurencije, možda tržište neće prepoznati važnost vašeg proizvoda i nećete moći da ga prodate! Pokažite da poznajete tržište na koje se spremate da uđete, što je lokalni, regionalni i globalni potencijal tržišta. Što je vaš plan za prvu godinu poslovanja, a koje tržišno učešće želite da postignete u srednjem i dugom roku. Jasno naznačite kada ste spremni da s lokalnog tržišta izađete na regionalno, a kada ste spremni da „osvojite cijeli svijet“!
Predstavite vaš tim i povijest zajedničkog rada. Objasnite tko je zadužen za razvoj proizvoda, tko za marketing i komunikaciju s tržištem, tko će se baviti prodajom a tko financijama i odnosima s investitorima. Iako vaš tim može imati manje članova, skrenite pažnju da će sve ove funkcije biti pokrivene od nekog od članova tima, ili ćete za neka pitanja imati eksterne savjetnike i mentore.
Napravite jednostavne i lako razumljive financijske projekcije! U njima mora da se jasno vidi vaš poslovni model i način kako ćete ostvarivati prihode – da li samo kroz inicijalnu prodaju, da li samo kroz održavanje i podršku u korištenju proizvoda, ili je vaš poslovni model mix prethodno pomenutih. Navedite koju količinu proizvoda planirate da prodate u narednim godinama, koja je cijena po kojoj želite da ga plasirate i gdje se cjenovno nalazite u odnosu na konkurenciju.
Osvrnite se na troškove koje ste planirali i ostavite utisak da ste ovom pitanju posvetili dužnu pažnju – kada krenete u poslovni pothvat, troškovi će sigurno nastati dok je tajming i iznos prihoda često vrlo neizvjestan.
Pokažite investitorima da imate jasnu „exit“ strategiju. Rijetki su primjeri da netko obećati da će se određenom projektu posvetiti do kraja života. Investitori žele da vide mogućnost da će do svojih uloženih sredstava moći da dođu bar u srednjem ili dugom roku, odnosno između 5 i 10 godina.
Budite jasni što je sljedeći korak u uspostavljanju suradnje. Je li investiranje već sada moguće? Da li je potrebno napraviti još neki sastanak da bi se pojasnio sam proizvod i potencijal vaše kompanije? Da li proizvod već postoji i moguće je testirati ga?
Posebno važno jeste da puno puta ponovite vašu prezentaciju. Mjerite vrijeme i probajte da budete uvijek u okviru 3 ili 5 minuta koliko je obično trajanje prezentacije. Bolje je da ostane nekoliko sekundi do kraja, nego da vas prekinu u pola rečenice.
Na kraju, neko bi vam rekao: Sretno s investitorima! Ali uz vaš trud, timski rad i dobru pripremu, sreća nema ništa s tim.