Pozitivne priče mladih poduzetnika: Borba za bolju budućnost

Njihovi proizvodi u sebi nose čaroliju istinske lokalne prirode i tako se ističu u odnosu na slične industrijske proizvode.

U vrijeme izražene nezaposlenosti među mladima u BiH, neki od njih se vraćaju ruralnim područjima bogatim prirodnim resursima i koriste vlastitu kreativnost i poslovne vizije kako bi sebi osigurali bolju budućnost. Dio mladih pridružio se i kampanji Hrana Gurmana koju provodi Sweden/USAID FARMA II projekt. Inovativnost Koristeći inovacije kao svoj glavni adut, tri mlade Mostarke, Azra, Ružica i Iris, pokrenule su vlastiti brend Gea.heal.
One koriste prirodne sirovine sa hercegovačkih polja za proizvodnju balzama za usne, svijeća i ulja. Glavni sastojci poput lavande, kantariona, smilja i stolisnika ručno beru na obalama kristalno čistih rijeka. Njihovi proizvodi u sebi nose čaroliju istinske lokalne prirode i tako se ističu u odnosu na slične industrijske proizvode.
Djevojke kažu da su se na inovacije odlučile zbog želje da ljubav prema lokalnom ambijentu pretvore u proizvode koji istovremeno nude njegu za tijelo i smiraj za dušu. To rade jer su autentični i prirodni u eri istolikosti i masovne industrijske proizvodnje. Novi način proizvodnje Još jedan dobar primjer je Fungi Kultura, biznis koji su razvili Danijel, Erdžan i Edis, trojica mladih prijatelja iz Tuzle.
Oni su iskoristili svoju ambiciju i znanje kako bi pokrenuli proizvodnju gljiva bukovača kao ljekovitog i gastronomskog proizvoda. Jezgru njihove kreativne ideje čini proizvodnja gljiva isključivo u skladu sa ekološkim principima, kao   i inovativni sustav distribucije, odnosno naručivanja preko interneta kao dodatak lokalnoj prodaji.
Činjenica da ova tri prijatelja žive u gradu nije ih spriječila da svoju poljoprivrednu poslovnu ideju pretvore u stvarnost. Bukovače se uzgajaju u zatvorenom i za njih nisu potrebni hektari zemlje, tako su oni svoju energiju usmjerili u osmišljavanje kvalitetnog supstrata za gljive od pšenične slame kojem oni dodaju i jedan tajni sastojak – istinsku ljubav prema gljivama i želju da ostanu i žive u Bosni i Hercegovini.
Tradicija u novom ruhu Iako su bukovače relativno nov proizvod u BiH, mladi ljudi su jednako spremni ponuditi i tradicionalne proizvode koje obogaćuju novim pristupima i mladenačkom energijom i kreativnošću.
Erna Okanović iz Visokog dolazi iz obitelji koja se tradicionalno bavi berbom i proizvodnjom ljekovitog bilja. Erna je odlučila obogatiti ovu tradiciju svojim brendom Alt-Med koji je pokrenula kada je imala samo 16 godina.
Pročitajte više na: https://www.bljesak.info/gospodarstvo/posao/mostar-stigao-asfalt-na-setnicu/340663