Slaven Škrobot, svjetski putnik u kolicima: Ako nešto želiš, napravi sve da do toga i dođeš (FOTO)

Avanturista i strastveni zaljubljenik u putovanja uprkos svom zdravstvenom stanju odlučio je život živjeti punim plućima. Slaven Škrobot je mladić iz Zagreba, koji je nakon kobnog skoka u more postao tetraplegičar, ali ga to nije spriječilo u ostvarenju snova.

Susretljivog Škrobota smo zatekli u trenutku njegovog putovanja na Sinaj, ali drugi kontinent u ovom vijeku nije neka prepreka.
Na početku razgovora Škrobot se prisjeća nesretnih okolnosti iz 2009. godine, kada je skokom u more slomio pet vratnih pršljenova i ostao paraliziran od prsa naniže.
“Što se tiče moje životne priče, malo je duža. Sad će skoro 12 godina od povrede koju sam zadobio na moru. Zapravo nisam ni trebao biti na moru, s obzirom na to da sam bio na jednom odbojkaškom turnir u Crkvenici, nakon kojeg sam s prijateljem otišao na Krk, gdje inače ljetujem. Nas četverica smo skakali u more, jedana iza drugog. Ja sam bio posljednji, skakao sam u prazninu, ali prijatelj je ostao roniti, nisam ga vidio. Zamahnuo sam i skočio na njega, slomio peti vratnih pršljenova. Potom sam završio u bolnici u Rijeci, gdje sam operisan”, kazao je.

Njegov oporavak trajao je dugo, a u bolnicama i rehabilitacionim centrima proveo je godinu. Nakon godinu se vratio u stan, kako kaže, bilo se teško naviknuti na život u stanu.
“Živio sam na četvrtom spratu, prijatelji su me nosili do stana. Onda smo se udružili i kupili stan na prvom spratu, a klub je pomogao da kupimo rampu. Tako je nekako krenuo taj novi život. Više sam bio kući i gledao prijatelje kako igraju neki sport, kako putuju. Tada sam bio bespomoćan i isfrustriran. Htio sam nešto napraviti, ali nisam mogao ništa. Mislim da je prva ideja bila da idem na gliser na moru. Porodica je paničila, kako ću na gliser. Onda sam otišao na jedan festival s prijateljima, gdje smo spavali u kampu i onda je došlo prvo putovanje u Sarajevo za Novu godinu. To je bilo prvo putovanje, morao sam sjediti u automobilu više od četiri sata. Onda je došlo prvo putovanje avionom u Madrid i tako se redala Evropa”, kazao je.
Putovanja po Evropi mu se ipak nisu činila toliko izazovnim pa je razmišljao gdje putovati dalje.
“Htio sam otići negdje dalje, ekstremnije i ezotičnije, s obzirom na to da volim tu arapsku kulturu i pustinje. Razmišljao sam gdje da idem te sam se odlučio za Maroko, u koji sam otputovao sa šestočlanom ekipom. To je bilo nešto potpuno novo i izazovno”, dodao je.

Njegovo stanje nije ga spriječilo u ostvarivanju snova, a danas, 12 godina nakon nesretnog događaja, iza sebe ima kilometre i kilometre puta. Najprivlačnije su mu egzotične destinacije van ruta predviđenih za osobe s invaliditetom, jer tako može na što jednostavniji način rušiti sve barijere i stereotipe.
“Putovao sam Evropom, od daljih destinacija posjetio sam Australiju, Šri Lanku, Rusiju, Jordan, Maroko, a trenutno sam u Egiptu. Sva putovanja su posebna, tako da ne mogu izdvojiti neko najdraže. Australija je najunikatnija, a Egipat je putovanje po mojoj mjeri, jer volim pustinje i njihovu kulturu”, pojašnjava.

Utiske sa svojih putovanja Škrobot dijeli sa svojim pratiteljima na društvenim mrežama, ali i kroz blog koji piše. Pisati je počeo nakon što je njegov putopis iz Maroka pobijedio na takmičenju.”Imam blog, Facebook stranicu i YouTube kanal, a svoje doživljaje s putovanja odlučio sam dijeliti nakon putopisa iz Maroka. Tada mi se javilo puno ljudi i govorilo mi da trebam nastaviti pisati i da je to zanimljivo, potom sam odlučio pisati o svojim putovanjima”, istakao je.
Škrobot nije jedini koji putuje uprkos svom invaliditetu koji otežava kretanje. Međutim, ipak rijetko ko putuje na način kako on to radi. On ističe da nije bilo teško donijeti odluku da putuje, to je htio. Putovanja su bila njegov san, zbog čega nije bilo teško odlučiti se.

Podijelivši svoja iskustva s putovanja, otkrio nam je i planove za bližu budućnost.
“Trenutno sam u Egiptu, a nakon što se vratim u Hrvatsku, planiram ići na najudaljeniji hrvatski otok Palagružu. Nakon toga ću se posvetiti humanitarnom projektu vožnije bicikla, koji sam sebi zacrtao. Krajem godine ili početkom sljedeće ću ponovo otići na daleko putovanje, ali još uvijek ne znam tačno gdje. Imam popis želja, ali gdje god je toplo i ima se šta vidjeti, to me svakako privlači”, dodao je.
Prema njegovom mišljenju, život treba živjeti punim plućima svaki dan, jer imamo samo jednu šansu. Nastavlja da ukoliko nešto istinski želiš, onda ćeš napraviti sve da do toga dođeš, nema izmotavanja.