Specijalna bolnica za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju “Mlječanica” iz Kozarske Dubice objavila je tender za nabavku novog putničkog motornog vozila putem finansijskog lizinga po cijeni od 80.000 KM, što za stručnjake nije opravdano u doba pandemije koronavirusa, kada bi sredstva trebala biti usmjerena u zaštitu zdravlja stanovnika.
Unutrašnjost automobila, ilustracija. Foto: Pixabay
Prema tenderu, vozilo može koštati do 80.000 maraka bez PDV-a pa vozilo u konačnici može koštati i više od 93.000 KM.
Na pitanje Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) da li je opravdana nabavka ovog putničkog vozila, iz ove javne zdravstvene ustanove objašnjavaju da su svjesni okolnosti u kojima se nalazi društvo u cjelini, ali i zdravstvene ustanove usljed pandemije koronavirusa.
“Trenutno posjedujemo jednu Škodu Octaviju staru deset godina, koja je također kupljena na lizing, čiji je vijek trajanja pri kraju i čije održavanje prestaje biti rentabilno”, navode te dodaju da je, na osnovu ispitivanja tržišta, procijenjena vrijednost nabavke vozila 80.000 konvertibilnih maraka (KM), što odgovara karakteristikama vozila više srednje klase sa srednjim ili punim paketom opreme.
Iz “Mlječanice” kažu da se nabavka putničkog motornog vozila vrši putem finansijskog lizinga na period od pet godina.
“Nabavka se vrši putem lizinga na period od šezdeset rata, što znači da upravljamo i koristimo predmet lizinga, te je jedan od načina finansiranja i ulaganja u osnovna sredstva, koji je alternativa sopstvenim sredstvima ili bankarskim kreditima”, navode iz ove institucije.
Bolnica traži usko određenu jačinu i zapreminu motora, dužinu, širinu i visinu te zapreminu prtljažnika i rezervoara. Pojedine dimenzije traženog vozila su navedene u razmacima od po pet milimetara.
Damjan Ožegović iz Transparency Internationala objašnjava kako se u BiH, iako se radi o narušavanju općih principa Zakona o javnim nabavkama, često pri nabavkama automobila postavljaju takvi uslovi, gdje samo jedan ili eventualno nekoliko modela može zadovoljiti tražene uslove, a najčešće samo jedan.
U tenderskoj dokumentaciji se navodi da bi vozilo trebalo biti novo, imati grijana prednja sjedišta, zatamnjenje zadnjih stakala, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, svjetla u led tehnologiji naprijed i nazad, te imati vanjske retrovizore samozatamnjujuće, elektropreklopive, elektropodesive i grijane s funkcijom memorije.
Urednik poslovnog portala Capital.ba Siniša Vukelić objašnjava kako automobil nabavlja banjsko-zdravstveni kompleks koji ima najkvalitetniji izvor termomineralnih banjalučkih voda za liječenje posebnih bolesti.
“Ali je činjenica da podižu značajan kredit, čini mi se da bi to trebalo ukupno koštati oko 17 miliona maraka u prvoj fazi ukupno”, kaže Vukelić dok objašnjava kako je ustanova podigla kredit za ulaganje “što se može posmatrati kao opravdano ulaganje s obzirom na njihov potencijal”.
“Ali je dramatično kada dižete ogroman iznos kredita za razvoj, da trošite i da kupujete luksuzno, možete reći u našim uslovima luksuzne proizvode što ne govori o baš ekonomičnom ili dobrom poslovnom potezu”, smatra Vukelić.
Prema podacima Baze službenih automobila, institucije i javne kompanije su tokom 2020. godine potrošile gotovo pet miliona maraka na kupovinu 150 službenih putničkih vozila, najveći dio nakon početka pandemije, o čemu je BIRN BiH ranije pisao.
“Mi vidimo u posljednje vrijeme da ugovorni organi u našoj državi uopšte ne odustaju od luksuznih roba, recimo nabavke generalno velikih vrijednosti, da ne odustaju ni od kakvog luksuza, pa samim tim i taj ugovorni organ nabavlja automobil, što je zaista jedan od skupljih”, kaže Ožegović te dodaje “da bi za jednu bolnicu možda bilo pametnije da usmjeri sredstva u zaštitu zdravlja stanovništva, a ne da troši na luksuzne robe”.
Rok za podnošenje prijava na ovaj tender je 22. juli.
(detektor.ba)
Prema tenderu, vozilo može koštati do 80.000 maraka bez PDV-a pa vozilo u konačnici može koštati i više od 93.000 KM.
Na pitanje Balkanske istraživačke mreže Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) da li je opravdana nabavka ovog putničkog vozila, iz ove javne zdravstvene ustanove objašnjavaju da su svjesni okolnosti u kojima se nalazi društvo u cjelini, ali i zdravstvene ustanove usljed pandemije koronavirusa.
“Trenutno posjedujemo jednu Škodu Octaviju staru deset godina, koja je također kupljena na lizing, čiji je vijek trajanja pri kraju i čije održavanje prestaje biti rentabilno”, navode te dodaju da je, na osnovu ispitivanja tržišta, procijenjena vrijednost nabavke vozila 80.000 konvertibilnih maraka (KM), što odgovara karakteristikama vozila više srednje klase sa srednjim ili punim paketom opreme.
Iz “Mlječanice” kažu da se nabavka putničkog motornog vozila vrši putem finansijskog lizinga na period od pet godina.
“Nabavka se vrši putem lizinga na period od šezdeset rata, što znači da upravljamo i koristimo predmet lizinga, te je jedan od načina finansiranja i ulaganja u osnovna sredstva, koji je alternativa sopstvenim sredstvima ili bankarskim kreditima”, navode iz ove institucije.
Bolnica traži usko određenu jačinu i zapreminu motora, dužinu, širinu i visinu te zapreminu prtljažnika i rezervoara. Pojedine dimenzije traženog vozila su navedene u razmacima od po pet milimetara.
Damjan Ožegović iz Transparency Internationala objašnjava kako se u BiH, iako se radi o narušavanju općih principa Zakona o javnim nabavkama, često pri nabavkama automobila postavljaju takvi uslovi, gdje samo jedan ili eventualno nekoliko modela može zadovoljiti tražene uslove, a najčešće samo jedan.
U tenderskoj dokumentaciji se navodi da bi vozilo trebalo biti novo, imati grijana prednja sjedišta, zatamnjenje zadnjih stakala, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, svjetla u led tehnologiji naprijed i nazad, te imati vanjske retrovizore samozatamnjujuće, elektropreklopive, elektropodesive i grijane s funkcijom memorije.
Urednik poslovnog portala Capital.ba Siniša Vukelić objašnjava kako automobil nabavlja banjsko-zdravstveni kompleks koji ima najkvalitetniji izvor termomineralnih banjalučkih voda za liječenje posebnih bolesti.
“Ali je činjenica da podižu značajan kredit, čini mi se da bi to trebalo ukupno koštati oko 17 miliona maraka u prvoj fazi ukupno”, kaže Vukelić dok objašnjava kako je ustanova podigla kredit za ulaganje “što se može posmatrati kao opravdano ulaganje s obzirom na njihov potencijal”.
“Ali je dramatično kada dižete ogroman iznos kredita za razvoj, da trošite i da kupujete luksuzno, možete reći u našim uslovima luksuzne proizvode što ne govori o baš ekonomičnom ili dobrom poslovnom potezu”, smatra Vukelić.
Prema podacima Baze službenih automobila, institucije i javne kompanije su tokom 2020. godine potrošile gotovo pet miliona maraka na kupovinu 150 službenih putničkih vozila, najveći dio nakon početka pandemije, o čemu je BIRN BiH ranije pisao.
“Mi vidimo u posljednje vrijeme da ugovorni organi u našoj državi uopšte ne odustaju od luksuznih roba, recimo nabavke generalno velikih vrijednosti, da ne odustaju ni od kakvog luksuza, pa samim tim i taj ugovorni organ nabavlja automobil, što je zaista jedan od skupljih”, kaže Ožegović te dodaje “da bi za jednu bolnicu možda bilo pametnije da usmjeri sredstva u zaštitu zdravlja stanovništva, a ne da troši na luksuzne robe”.
Rok za podnošenje prijava na ovaj tender je 22. juli.
(detektor.ba)