Liderske vještine su među najvažnijima ukoliko želimo da naša karijera napreduje. Postoje brojni načini kako da ih unaprijedimo, a čitanje knjiga koje donosimo u nastavku su jedan od njih.
Poznato je da upitne prakse kompanija ili njihovih lidera mogu znatno da naruše kulturu i ugled kompanije. Ponekad se problemi u kompanijama javljaju kad osnivači i rukovoditelji ne vode računa upravo o kulturi poduzeća.
U drugim slučajevima, kompanije imaju problem da održe svoju kulturu s porastom broja zaposlenih. Ako vam je prioritet da budete savjesni i promišljeni lider, važno je da potražite savjet i da utvrdite gdje su druge kompanije pogriješile.
Ovih sedam knjiga će vam pomoći da kritički sagledate kulturu svoje kompanije:
1. SUPER PUMPED: THE BATTLE FOR UBER BY MIKE ISAAC
Zamislite ovo kao priču upozorenja – rezultat neshvaćanja kulture kompanije ozbiljno od prvog dana.
U ovoj knjizi ugledni novinar New York Timesa, koji je detaljno izvještavao o Uberu, istražuje uspon i pad kompanije i njenog kontroverznog osnivača i bivšeg generalnog direktora.
Knjiga detaljno govori o tome kako je Uber varao ne samo svoje vozače, nego i korisnike, te kako je na tome zgrnuo bogatstvo, koje nije ulagao u sigurnost vožnje, što je bio njihov glavni moto.
2. SHE SAID BY JODI KANTOR AND MEGAN TWOHEY
Novinarke New York Timesa koje stoje iza razotkrivanja producenta Harveya Veinsteina u ovoj knjizi vode čitatelje kroz istragu koja je otkrila zataškano seksualno uznemiravanje koje je trajalo decenijama i optužbe protiv Veinsteina.
3. NINE LIES ABOUT WORK BY MARCUS BUCKINGHAM AND ASHLEY GOODALL
Autori tvrde da su mnoge stvari koje kompanije smatraju istinitim zapravo u suprotnosti s onim što zaposlenima treba ili što zapravo žele. Oni opisuju ono što vide kao devet „laži“ koje kompanije „govore“ sebi.
4. REBOOT: LEADERSHIP AND THE ART OF GROWING UP BY JERRY COLONNA
Jerry Colonna jedan je od najtraženijih „trenera“ izvršnih direktora u Silicijskoj dolini, a savjetuje lidere poput izvršnog direktora Gimlet Medie Aleka Blumberga i bivšeg izvršnog direktora Etsyja Chada Dickersona.
U Reboot-u, Kolona je podijelio svoje osobne borbe s mentalnim zdravljem – nešto s čime se mnogi tehnološki lideri bore u toku svoje karijere, kako kaže Kolona.
On tvrdi da put ka boljem liderstvu kreće samoispitivanjem.
5. RADICAL CANDOR: BE A KICK-ASS BOSS WITHOUT LOSING YOUR HUMANITY BY KIM SCOTT
Kim Skot, bivša direktorica kompanije Google i Apple, nedavno je objavila unaprijeđeno izdanje svoje knjige o ideji „radikalne iskrenosti“ – kako menadžeri mogu da budu iskreni prema svojim zaposlenima, a da pritom ne budu „kreteni“.
Iako je nužno biti iskren, jednako je važno mariti za svoje zaposlene jer iskrenost bez brige rezultira agresijom i bahatošću.
S druge strane, empatija bez iskrenosti isprazna je i kontraproduktivna, a izostanak obje je manipulativna neiskrenost, smatra autorica i nudi rješenje.
Njena knjiga pomoći će da izgradite bolje veze na poslu i ispunit će tri osnovna zadatka svakog lidera: stvaranje kulture povratne informacije, izgradnja kohezivnog tima i postizanje rezultata. Knjiga pokazuje menadžerima kako zadržati humanost i istovremeno postići uspeh, ali i naći svrhu u svom poslu.
6. IT DOESN’T HAVE TO BE CRAZY AT WORK BY DAVID HEINEMEIER HANSSON AND JASON FRIED
Suosnivač Basecampa, Jason Fried, jedan je od rijetkih direktora koji ne radi više od 40 sati nedjeljno i koji potiče zaposlene da rade isto toliko. Tvrdi da je nemoguće završiti sve što je potrebno da se završi, ali da ni duže radno vrijeme to ne bi promijenilo.
(manager.ba)