CAT BiH ima za cilj da promoviše mlade, uspješne i ambiciozne osobe iz BiH. Upravo jedan od njih je Ilijas Jahić, nadasve talentirana mlada osoba koja svojim radom ima itekako šta za reći.
– Za početak, predstavi se našim čitaocima?
Ja sam Ilijas Jahić. Rođen sam 03.06.1999. godine u Tuzli, gdje trenutno i živim. Nakon Osnovne, završavam Srednju medicinsku školu u Tuzli, a nakon srednjoškolskog obrazovanja upisujem Ekonomski fakultet u istom gradu. Dok sam pohađao Osnovnu školu, bio sam član fudbalskog kluba FK „Sloboda“ Tuzla, kao i plesnog kluba „Flamenco“ Tuzla, a Muzičku školu završio sam u klasi nastavnice Selme Jahić. Ukoliko se moram opisati u tri riječi, rekao bih da sam pozitivan, kreativan i susretljiv. Veliki sam zaljubljenik u fudbal, nastojim biti okružen samo dobrim ljudima, ne volim tračati druge, a najveći mi je uspjeh ako svaki dan barem jednu osobu oraspoložim, jer kao što kaže moj prijatelj Isa Balkan: “Vrijediš onoliko koliko puta namamiš osmijeh dragim ljudima”.
– Kako si postao producentom, da li te oduvijek privlačilo da se baviš time?
Kad se vratim u prošlost, od najranijeg djetinjstva pokazivao sam želju i ambiciju da jednog dana i sam budem dio filmske i muzičke industrije, sve me to potaklo i otkrilo u meni afinitet i sposobnost za rad u stvaranju navedenog. Sa tim željama i snovima krenuo sam i tako donio odluku da otvorim „Filmark produkciju“ s globalnim ambicijama i globalnim potencijalom, koja mi je omogućila da moji snovi postanu stvarnost i da se približim poziciji producenta, koji je u mogućnosti da i drugima pruži priliku da ostvare svoje ambicije i snove. Tako da je Filmark ubrzo postao i moja stvarnost s kojom sam uspio da realizujem većinu snova koje sam sanjao u kratkom vremenskom roku, što može da bude i vjetar u leđa da se sve može ostvariti kada to uistinu želite. Ovom prilikom, želio bih se zahvaliti roditeljima na bezuvjetnoj podršci, bližoj rodbini, menadžmentu Medicinske škole, mojoj najboljoj prijateljici, kolegici, našoj PR Slađani Josipović, koja je bila sa mnom od samog početka u svakom projektu i po meni, jednom od najboljih estradnih menadžera u regiji, našem Tuzlaku, Amelu Haliloviću koji je svakom poslovnom poduhvatu dao profesionalnu notu.
Moram istaći da sam tokom bavljenja produkcijom, u ranoj fazi osjetio potrebu za dodatnim znanjem i potrebom poznavanja određenih alata koji bi mi mogli olakšati sami rad, a što je i važnije, donošenje odluka koje su od krucijalne važnosti za uspjeh u produkciji i poduzetništvu. Smatram da sam napravio pravi korak kada sam odlučio da upišem Ekonomski fakultet u Tuzli i već tada sam bio oduševljen i prepoznao sam da je ovo zanimanje ono što sam želio da budem. Obrazovni sistem, predmetni profesori i asistenti su mi već pokazali da pružaju maksimalnu podršku u donošenju odluke da postanem dobar čovjek , uspješan producent, ali i poduzetnik.
– Da li bi, ukratko za CAT BiH, predstavio Filmark produkciju?
Filmark produkciju čine kreativni, ambiciozni i vješti ljudi koji se bave kreacijom audio vizuelnog sadržaja, organizovanjem koncerta, afirmacijom mladih umjetnika i koji su u konstantnoj potrazi za inovacijama i novim metodama rada. Pažljivim odabirom, kako glumaca, tako i izvođača, naš brend čine najpoznatije ličnosti iz muzičkog i filmskog svijeta.
Takođe, stvorili smo pogodan medijski prostor za umjetnike, kreirajući zabavne emisije koje prate živote poznatih, a jedna od njih je Znatiželjne oči, koja se emituje na izuzetno cijenjenoj i gledanoj Face TV.
Kao profesionalan i ambiciozan kolektiv na ovim muzičkim poljima, Filmark je uspješno ispunio izazov marketinga i razvoja poznatih umjetnika, izgradnje i strateškog uspostavljanja brojnih perspektivnih pridošlica posljednjih godina. Postoji mnogo projekata iza nas, o tome se svi zainteresovani mogu informisati putem naših platformi.
– Da li radiš na nekom novom projektu i da li bi nam mogao reći nešto više o tome?
Zastupljeni smo na više polja kako na filmskim, tako i na muzičkim i imamo želju da omogućimo sve uslove za uspjeh mladih umjetnika. Ne bi bilo fer da istaknemo samo neke nadolazeće projekte, jer ih zaista ima mnogo i svi su na sebi svojstven način posebni i prepoznatljivi. Nastojati ćemo da prevaziđemo sami sebe, postavimo standarde koje nije lako dosegnuti i naravno da predstavimo našu Tuzlu u najboljem mogućem svijetlu.
Što se tiče prethodnih projekata, već godinu dana radimo na emisiji koja ima za cilj da prati poznate ličnosti. Zabavna i lifestyle emisija pod nazivom “Znatiželjne oči” donosi zanimljivosti iz svijeta poznatih, kulture i umjetnosti. Emisija se svake nedjelje na FACE TV emituje u terminu od 19:30h te nakon toga bude dostupna na društvenim mrežama i You Tube kanalu Face TV. Prvi gosti bili su poznata grupa Đogani, Fatmir Sulejmani, bh. glumac Rijad Gvozden, zatim Saša Kovačević i Teodora Džehverović. Obzirom da život poznatih ličnosti privlači veliko interesovanje javnosti, te ukoliko na to dodamo i gledanost FACE TV, emisija ”Znatiželjne oči” od samog početka imala je sigurne predispozicije da postane izuzetno uspješna i zapažena u Bosni i Hercegovini, kao i u regiji.
Što se tiče produkcije spotova i filmova, upustili smo se prije pandemije korona virusa u neke projekte, tako da je i nama, kao i svima koji se bave bilo kojim poslom, ova situacija došla kao veliko iznenađenje. Neke projekte smo finalizirali, kao što su coveri i muzički spotovi za Armina Jusufovića, finalistu takmičenja Zvezde Granda. Obzirom da se bavimo i zastupanjem umjetnika, pokušali smo da se organizujemo na najbolji mogući način, ali sama činjenica da nam određeni broj saradnika, pjevača, glumaca i drugih umjetnika dolazi sa strane i zbog nemogućnosti prelaska granice u tom periodu, morali smo privremeno da zaustavimo planirana snimanja i događaje. Imali smo veliko razumijevanje svih saradnika, tako da su svi rokovi pomjereni srazmjerno pauzi koju smo napravili. Uskoro nastavljamo s realizacijom svih započetih projekata.
– Kako je biti producent u BiH, ima li posla i sigurnosti?
Prije svega, ja kažem da je producent kao dirigent orkestra. Možda ne zna svirati svaki instrument iz orkestra, ali sigurno zna kako bi svaki od njih trebao zvučati. To je osoba koja je od samog početka pa sve do kraja u projektu. Tako da je producent zadužen za zapošljavanje osoblja, njihovu koordinaciju, često i odabir glumaca te scenarija, brigu o budžetu i osiguravanju dodatnih finansija. Ukratko, producent se brine da sve ide po planu i bude ostvareno u roku, o čemu ovisi kvaliteta produkcije.
Za uspjeh, u takvom zanimanju potrebna je organizovanost, kao i snalažljivost, te vrhunski razvijene komunikacijske vještine. Naravno, i sposobnost razumijevanja drugih, jer je producent često taj koji na setu pruža ruku mira i radi na poboljšanju međuljudskih odnosa. Međutim, njihova sigurnost i uspjeh u BiH prije svega zavise od nadležnih institucija, jer su one mjesto broj jedan i treba da budu, kao i u regionu, okosnica razvoja zabavne industrije, a nikako pojedinci. Posao producenta može biti itekako sretan i uspješan, ukoliko se njemu posvetite profesionalno. Uvijek sam težio biti iza kamere, a ne ispred, zbog čega je i proizašla želja da jednog dana budem producent. Danas sam dosta fleksibilniji, pa se znam pojaviti u nekim muzičkim spotovima ili u filmovima, međutim, daleko se prijatnije osjećam kada sam u pozadini, odnosno kad imam priliku birati i afirmisati razne ljude i dati im priliku da budu primjećeni.
– Šta poručuješ ljudima koji tek planiraju da se okušaju u produkciji? Savjet?
Mladi ne smiju zaboraviti da sve ono što rade danas, vodi ih korak bliže ka onome što žele biti sutra, te da su upravo oni, nosioci pozitivnih promjena u društvu. Poručujem im da vjeruju u sebe i da rade na sebi. U našoj zemlji i u Tuzli ima mnogo talenata glumački gledano, najpoznatiji glumci dolaze iz Tuzle, Emir Hadžihafizbegović, Nermin Omić, Igor Skvarica, Mirsad Tuka, Meliha Fakić. Trebamo biti ponosni na svoje Tuzlake i trebamo im dati više medijskog prostora i priliku, zbog toga smo sa našim saradnicima i pokrenuli produkciju dugometražnog akcionog filma ‘’Crvene ruže ulice’’. Rezultat tog, pilot projekta jeste da je Distributer Južnog Vetra zainteresovan da taj film prikaže u kinima širom Evrope. Za ove tri godine, naučio sam da nas niti jedan poraz ne smije obeshrabriti, da trebamo vjerovati u svoje snove, ali i voljeti svoje zanimanje i biti sretan radeći, jer sreća je svrha samog života. Naučio sam da radeći, prava duboka sreća proizilazi iz neke spoznaje sebe, svoje svrhe na ovom svijetu, da trebamo dobro birati kolege i ljude sa kojima provodimo svoje vrijeme. Nijedan cilj nije lako ostvariti, ali ako se trudimo 110 posto, povećat će se šanse, jer uglavnom je potrebno uložiti i više truda. Naposljetku, suština saznavanja nije u tome gubimo li igru ili neki projekat, već kako gubimo, što s time spoznajemo, čemu nas je poraz naučio i kako nas to mijenja, te da nije bitno kako radimo, već da radimo, a to kako, doći će vremenom.
Neke anegdote:
Svi smo se susreli s pojmom producent, odnosno “produkcije koja stoji iza pojedinog projekta”, ali sam isto tako još sigurniji da mnogi od nas ne znaju tačno koja je zapravo uloga producenta, šta on zapravo radi, koja mu je funkcija, koje su njegove odgovornosti i zaduženja, jer često me poznanici pitaju o mom zanimanju i poslu, pa im kažem da sam producent. Tada pomislim da su sve shvatili i da su memorisali da sam producent, ali se uvjerim da nije tako kada me sa svojim prijateljima vide u gradu kroz nekoliko dana i kažu, da vas upoznam, ovo je Ilijas, moj prijatelj, tuzlanski glumac, redatelj, scenarista.
Uglavnom, nabroje sve uloge, zanimanja, samo izostave ono što sam im rekao prije nekoliko dana. Naravno, to mi je simpatično, pa sa velikim zadovoljstvom prihvatim sve titule koje mi dodijele. U biti, u životu je najbitnije da vas hvale kao osobu, a zanimanje, opis posla, to je manje bitno. Za kvalitetno liderstvo nije bitna titula, nego ponašanje. Svaka osoba mora slušati, surađivati, povezivati se s drugim ljudima, navikama, osobinama, a za to su potrebne poniznost, autentičnost i empatija.
– Životni moto?
Privilegija je u životu biti ono što jesi.
-Slobodanka Stevanović-