FASADA FEST – festival ulične umjetnosti u Sarajevu ujedno i prvi ulični festival, koji crtanjem želi doprinijeti u borbi s problemom zagađenosti zraka počeo je 26. juna u Sarajevu i traje do 10 jula.
U tom periodu umjetnici će na više lokacija crtati murale – njih 12.
Street art umjetnik i osnivač Obojene Klape koja organizuje festival ulične umjetnosti Benjamin Čengić, gost je BUKA audio podcasta.
Na početku razgovora Čengić kaže kako kao društvo nemamo nikakav odnos prema prirodi i da se ponašao kao da smo gospodari i da je sve podređeno nama.
Cilj ovog festivala, osim da Sarajevo pozicionira kao regionalni centar ulične umjetnosti, jeste i da smanje emisiju CO2, odnosno da poboljšaju kvalitet zraka u Sarajevu, gradu koji ima vrlo nezdrav vazduh, jedan od najlošijih na svijetu.
Iako zvuči nemoguće, crtanjem murala umjetnici mogu poboljšati kvalitetu vazduha jer korištenjem boja koje uz pomoć fotokatalitičke tehnologije pročišćavaju vazduh, razgrađuju se štetne čestice u zraku.
“Pokušaćemo da riješimo problem u Sarajevu, mada kroz 12 murala koje ćemo oslikati i 1000m2 površine, nećemo učiniti puno, ali pričanjem o problemu , zagovaranjem rješavanja problema, oslikavanjem što veće površine ovim bojama nadamo se da ćemo doprinijeti rješavanju problema. Istraživanja koja su tvorci ovih boja radili na Filipinima su dokazala da jedan kvadratni metar očisti istu količinu vazduha kao jedno zrelo drvo. To znači da ćemo mi postići isti efekt kao da smo zasadili 1000 stabala u Sarajevu” kaže Ćengić.
Iako ulična umjetnost ne bilježi veliku popularnost, ovaj mladi umjetnik vjeruje da je ulična umjetnost sve prihvaćenija.
“Uličnu umjetnost ljudi i dalje percipiraju kao jedan oblik vandalizma. Zahvaljujući sve većem broju murala, ta forma postaje prihvaćenija. I dalje imamo ljude koji ne žele takva djela oslikana na svojoj zgradi ili jednostavno ne žele da razumiju umjetnost. Prije svega imamo veliki problem s ljudima koji nikako ne konzumiraju nikakvu umjetnost” dodaje Čengić.
Ulična umjetnost, za njega je najplemenitiji i najagresivniji oblik umjetnosti “jer se nalazi na ulici i ne bira svoju publiku, i publika ne može da bira nju. Prolaznici pored murala su osuđeni da gledaju murale i tako konzumiraju umjetnost. Zato je ona najplemenitija i najagresivnija jer se ne može zaobići.”
Ciljeli razgovor poslušajte u našem BUKA audio podcastu:
(Magazin Buka)